Anularea târgurilor fizice pe fondul pandemiei de coronavirus duce la pierderi economice de peste 40%, arată datele unui sondaj de opinie în care s-au implicat şi membrii unor mari asociaţii din industria germană.

Aproape trei sferturi din târgurile planificate să se desfăşoare în Germania în 2020 au fost anulate din cauza pandemiei, reducând considerabil sprijinul companiilor în dezvoltarea afacerilor: 76% dintre acestea se plâng de lipsa oportunităţilor de a atrage noi clienţi, 84% dintre ele resimt lipsa socializării cu vizitatorii şi alţi expozanţi, în vreme ce aproape 60% dintre companii spun că au ratat ocazia de a prezenta noile produse în faţa unui public avizat.

Acestea au fost concluziile unui sondaj efectuat în octombrie 2020 în rândul a 427 de companii germane expozante din industria de inginerie mecanică, electrotehnică și electronică, optică, fotonică și tehnologie medicală. La sondaj au participat şi câteva asociaţii reprezentative pentru industria germană: Asociaţia germană a industriei constructoare de maşini (VDMA), Asociaţia industriei electrice şi electronice germane (ZVEI), Asociaţia pentru tehnologii optice, medicale şi mecatronice din industria germană (SPECTARIS) şi Asociaţia industriei expoziţionale din Germania (AUMA).

Sondajul arată că peste 40% dintre companii au suferit deja pierderi economice din cauza anulării participărilor la târgurile comerciale în ultimul an, iar procentul creşte cu fiecare lună. Cele mai importante motive pentru participarea la aceste evenimente expoziţionale sunt schimbul de idei, contactul față în față, atragerea de noi clienți și prezentarea produselor, dar şi socializarea, promovarea şi asistenţa pentru clienţi.

În ciuda incertitudinii cu care a debutat anul 2021, cu perspective de planificare destul de limitate, trei sferturi din companiile chestionate intenționează să își păstreze cea mai mare parte a spațiului de stand la cele mai importante târguri din acest an.

În ce priveşte perspectiva pe termen mediu, 42% dintre reprezentanţii companiilor au spus că importanţa târgurilor comerciale va rămâne aceeaşi în următorii cinci ani, sau chiar va creşte.

Sursa foto