Asociaţia globală a industriei expoziţionale (UFI), împreună cu specialiştii în cercetarea evenimentelor live (Explori) şi Asociaţia globală a industriei expoziţionale au realizat anul trecut raportul Global Recovery Insights 2020, care analizează viitorul evenimentelor comerciale digitale şi hibride.

Susţinut de Societatea pentru organizatorii independenţi de spectacole (SISO), raportul a avut la bază răspunsurile a 9.000 de persoane provenite din 30 de ţări şi a fost realizat în două etape.

Prima etapă, publicată în octombrie, a analizat modul în care au fost afectaţi expozanţii şi vizitatorii târgurilor B2B de lipsa evenimentelor live, dar şi modul în care aceştia au privit evenimentele hibride şi digitale. Statisticile celei de-a doua etape, publicată în decembrie, se axează pe experienţa vizitatorilor şi a expozanţilor la evenimentele digitale, inclusiv pe modul în care aceştia au perceput ofertele digitale actuale, opiniile lor despre investiţiile viitoare şi ce rol consideră că vor juca pentru vizitatori evenimentele hibride în viitor.

Primele rezultate ale studiului global au arătat că atât expozanţii, cât şi vizitatorii preferă, în mod clar, evenimentele live, neexistând nicio dovadă ale vreunei schimbări majore în privinţa întâlnirilor faţă în faţă. Aspectul social al avenimentelor live rămâne la fel de important pentru crearea de conexiuni în mediul de afaceri. Participanţii la studiu consideră că acest aspect nu poate fi deservit eficient de evenimentele digitale. În vreme ce vizitatorii dau ca esenţială calitatea expozanţilor, expozanţii evaluează acum calitatea vizitatorilor, mai mult decât numărul lor. Există semne că şi bugetele pentru participarea la târguri vor fi restabilite rapid: 53% dintre expozanţi se aşteaptă la revină într-un an la nivelul bugetelor de dinainte de pandemie, în timp ce 28% au declarat că investiţiile lor vor reveni imediat ce se va relua desfăşurarea live a târgurilor comerciale.

Rezultatele celei de-a doua părţi reprezintă un ecou al primului raport privind cererea puternică pentru revenirea la evenimentele live. În vreme ce vizitatorii evidenţiază avantajele legate de timp şi costuri ale evenimentelor digitale, devenind din ce în ce mai confortabili cu conţinutul evenimentului livrat digital, expozanţii au o preferinţă puternică pentru evenimentele live din toate domeniile şi consideră că evenimentele digitale nu oferă, pentru moment, un ROI (return on investment) bun.

Deși este clar că clienții noștri sunt dornici să revină față în față atunci când este posibil, peisajul industriei s-a schimbat. Pe măsură ce ieșim din pandemia Covid-19, ar trebui să vedem digitalul ca o oportunitate majoră de a îmbunătăți conexiunile cumpărător-vânzător pe care le oferim”, a declarat Kai Hattendorf, director general și CEO UFI.

La rândul ei, Sophie Holt, director general Explori, a adăugat: „A doua parte a acestui studiu global oferă informații utile despre cum ar putea arăta evenimentele digitale ale viitorului. În viitor, evenimentele digitale nu vor încerca să reproducă experiența personală, ci să-și valorifice forța în realizarea unor obiective unice. Acestea vor contribui la atragerea comunităților, vor ghida publicul pe un teritoriu necunoscut și vor ajuta la întâlnirea clienților acolo unde se află. În ciuda preferinței răsunătoare pentru evenimente live, există motive puternice pentru a lua în considerare importanța pe care o va avea digitalul, deoarece restricțiile încep să se relaxeze în 2021”.

Sursa foto